De bijgevoegde tekening komt u vast bekend voor. In de markt waarin u opereert wordt de vraag van uw klant steeds complexer. “One size fits all” gaat allang niet meer op. Uw klanten zijn belangrijk en gedragen zich (terecht) ook zo. Door de veelheid aan keuzes die hij heeft, is de klant meer dan ooit bewuster op zoek naar een betrouwbare partner/leverancier. Dat vraagt van u dat u uw organisatie wendbaar en flexibel maakt. Geen dag is meer hetzelfde, de vraag van de klant fluctueert enorm en uw concurrenten zitten niet stil. Het moet sneller, beter en goedkoper. Aan u de taak om hiermee om te gaan. Slimme en innovatieve producten en diensten op de markt brengen en uw medewerkers hiertoe in staat te stellen. Gewone dingen, ongewoon goed doen! Maar hoe doet u dat? Welke keuzes maakt u? Hoe krijgt u uw medewerkers mee? Hoe optimaliseert u uw proces? En bovenal; hoe haalt u rendement uit uw organisatie? Want daar gaat het tenslotte om!
Rendementsverbetering
U moet meer doen met minder medewerkers. Uw kosten moeten omlaag en uw opbrengsten omhoog. Maar hoe doet u dat? Het moet slimmer, sneller en goedkoper. U heeft in de afgelopen jaren waarschijnlijk al veel kostenbesparingen doorgevoerd. Is uw rendement daarmee verhoogd? Of is er meer nodig? Zitten u en uw klanten nog op één lijn? Begrijpen uw medewerkers dat het anders moet? Rendementsverbetering is een zaak van de totale organisatie. Van werkvloer tot kantoor, van strategie tot operatie. Iedereen binnen uw bedrijf moet doordrongen zijn van het feit dat rendementsverhoging de enige manier is om te blijven groeien, om innovaties door te voeren en te blijven investeren in verbetering van uw product of dienst.
Procesoptimalisatie
Opbrengsten lopen terug. Marges staan onder druk. Het moet anders.Procesoptimalisatie is ontzettend belangrijk. Minimaliseer verspillingen, voeg waarde toe aan elk product of dienst die u levert aan klanten. De linkerhand van de ene medewerker moet weten wat de rechterhand van de andere medewerker doet. Procesoptimalisatie wordt niet alleen veroorzaakt door zaken op technisch vlak te verbeteren, procesoptimalisatie zit vooral in het mobiliseren van kennis en kunde van uw medewerkers, Zij zijn als geen ander in staat om kritisch naar hun eigen handelen te kijken. Procesoptimalisatie doe je samen!
Tevreden klanten
Zijn uw klanten tevreden over u? Weet u dat, of denkt u dat?Tevreden klanten zijn van het allergrootste belang voor het voortbestaan van uw organisatie. Tevreden klanten zorgen voor nieuwe klanten, maar hoe pakt u dat aan? Wat doet u voor uw klant, Hoe zorgt u ervoor dat hij klant blijft? Maak een fan van uw klant. Betrek hem bij uw processen, wees open en eerlijk en zorg voor een optimale dienstverlening. Alles in uw bedrijf moet waarde toevoegen voor de klant maar uiteraard ook voor uw bedrijf!
Tevreden medewerkers
Uw bedrijf en dus ook uw medewerkers ervaren elke dag de druk om het vandaag beter te doen dan gisteren. Medewerkerstevredenheid is een essentieel onderdeel van uw bedrijfsvoering. Snappen uw medewerkers waarom ze doen wat ze doen? Hebben ze plezier in het werk? Duidelijkheid over de koers van uw bedrijf is ontzettend belangrijk. Iedereen moet doordrongen zijn van de doelstellingen op korte, middellange en lange termijn. Kernwaarden moeten gedefinieerd worden. Taken moeten helder beschreven zijn, iedereen moet weten hoe de keten van werkzaamheden in uw organisatie in elkaar steekt. Daarnaast is het natuurlijk heel belangrijk dat uw medewerkers beschikken over de juiste kennis en competenties om een bijdrage te leveren aan het resultaat. Duidelijke rol- en taakafspraken tussen de HR-afdeling en leidinggevenden moeten vastgelegd worden. Het doel is voor iedereen duidelijk; tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten. Tevreden klanten zorgen voor een beter rendement!