BIG is nauw verbonden met 1-2 Think Logical en Zijdelinks.

1-2 Think Logical wil samen met ondernemers en hun medewerkers de tijdgeest betrappen, trends in hun vroegste stadium opsporen en de toekomst dichterbij halen.
Elk bedrijf laat zich kennen door zijn kennismomenten. Zij vormen de canon van de bedrijfscultuur die niet makkelijk meebeweegt met nieuwe ontwikkelingen. De kunst is om die kennismomenten te laten verschuiven door mensen de weg erheen en de weg er vanaf te laten zien. Dat gebeurt zodra de creatieve ambachtelijkheid van het bedrijf wordt ontketend.
Bezoek de 1-2 Think Logical website voor meer informatie.

Bewegen als filosofie
Volgens een oud Chinees gezegde is ‘het geschikte tijdstip niet zo nuttig als een gunstige geografie terwijl een gunstige ligging niet zo belangrijk is als een harmonieuze relatie’. Klopt! Voor staten maar ook voor organisaties. Uiteindelijk gaat het om de balans. Zodra vooroordelen, slechte gewoontes en achterhaalde werkwijzen worden vervangen door nieuwe ontstaat nieuw evenwicht. Het verschil is gemaakt. ‘Ergens voor staan’ is veranderd in ‘ergens voor gaan’.
Wie wil veranderen, moet in beweging komen. Bewegen is willen. Willen is niet afwachten of aan deze of gene voorwaarde is voldaan of dat met dit, of iets anders, is afgestemd want dan komt het juiste moment nooit. Draagvlakdenkers kiezen voor uitstel. Die dansen liever op het ritme van iedereen. Daar komen kluitjesveranderingen van. Die maskeren slechte gewoontes, in plaats van ze op te ruimen.
Kluitjesveranderaars laten betere, nieuwe en spannende ideeën in de wachtkamer zitten tot ze een ons wegen. Wachten is evenwel nooit een optie voor wie verder wil. Bewegen is het devies voor elke organisatie die beter wil presteren. Zijdelinks helpt daarbij.
Bezoek de Zijdelinks website voor meer informatie.