Trailer van nieuwe business game ‘International Trading Game’ live
BIG ‘Business Ixperience Games’ is voortdurend bezig om aan de hand van ontwikkelingen in de markt nieuwe business games te ontwikkelen. Een aantal van onze opdrachtgevers houdt zich bezig met internationale handel en retail. Zij zien zich geconfronteerd met een enorme dynamiek, toenemende complexiteit en steeds meer onzekerheid. Klantgedrag dat niet meer te voorspellen is, lange leadtimes voor de import vanuit het Verre Oosten, wisselkoersen die volop in beweging zijn en de enorme invloed van het internet op de traditionele distributiekanalen om maar een aantal ontwikkelingen te noemen. Dit maakt dat het slim organiseren van de supply chain in termen van enerzijds voorraadbeschikbaarheid en anderzijds supply chain kosten steeds belangrijker, maar ook steeds complexer wordt.
Reden voor ons om een nieuwe business game te ontwikkelen waarin deze uitdaging centraal staat: het organiseren van een wendbare supply chain met een optimale balans in beschikbaarheid en kosten.
De International Trading Game is een uitdagende business game waarbij de deelnemers hun expertise als professional in de supply chain moeten tonen en een succesvolle handels- en supply chainstrategie moeten toepassen. Dat vraagt onder meer om inzicht in ketenprocessen, maken van de juiste Economic Trade Off’s, leiderschap, lef, creativiteit, strategisch denken en het vermogen om samen te werken.
In de game zijn vier bedrijven actief die zich bezighouden met de handel in speelgoed, huishoudelijke artikelen en decoratiematerialen voor huis en tuin. Deze bedrijven leveren aan retailers en hebben allemaal hun eigen logistieke keten met toeleveranciers, een logistieke infrastructuur en klanten. Elk bedrijf beschikt over startkapitaal, een startvoorraad, een eigen DC en transportcapaciteit. De game bestaat uit 3 of 4 speelrondes waarbij er aan het eind van elke ronde wordt vastgesteld hoe elk bedrijf heeft gepresteerd. Dat gebeurt aan de hand van een aantal supply chain KPI’s, financiële resultaten, de mate van klanttevredenheid en een kwalitatieve evaluatie. Vervolgens krijgt elk bedrijf de mogelijkheid om veranderingen door te voeren zodat het resultaat in de volgende speelronde kan worden verbeterd. Opzet van de game is dat elk bedrijf een winstgevende strategie realiseert.
Om onze opdrachtgevers een eerste beeld te geven van de International Trading Game hebben we een introductievideo laten maken. Bekijk deze video hieronder.
Wilt u meer weten over de International Trading Game? Neem dan contact met BIG Business Ixperience Games op.
Trackbacks & Pingbacks
[…] afsluiting van de game in Arnhem direct door naar Geldermalsen om daar in het DC van Blokker de International Trading Game te gaan opbouwen. Een zeer uitgebreide omnichannel supply chain game speciaal doorontwikkeld voor […]
Reacties zijn gesloten.